söndag 29 augusti 2010

rosa moln med mörka kantlinjer.....

Det blir inget Stockholm just nu, har fått extrajobb på ett slott i närheten så jag stannar kvar där jag är. Provjobbade i torsdags och har nu även jobbat lördag & söndag... Känns skönt att komma hem efter jobbet och vara trött. Känns skönt att se fram emot en dags ledighet när jag vet att jag har jobb inplanerat längre fram i veckan. Upplever även en enorm glädje när mina vänner spontant utropar "JAAA!" när jag berättar att jag kommer att stanna i Götet trots bristen på fast heltidsjobb. Känns väldigt bra att veta att jag har personer som stöttar och peppar mig hur jag än väljer att agera i en situation. Trots nytt extra jobb så är jag fortfarande "aktivt arbetssökande" så i fredags var jag på ytterliggare en intervju. Dock inte för det jobbet jag hade sökt, utan för ett jobb som egentligen inte finns ännu. Väntar med spänning på vad detta kan leda till om ifall att det blir av.

Under de senaste dagarna har jag fått sms av två personer som jag knappt hört ett pip från på hela sommaren. Den normala reaktionen vore att bli glad över den oväntade kontakten. Jag reagerar dock genom att med ögonbrynen höjda av förvåning undra varför dom hör utav sig till mig? Detta är knappast en sund reaktion vilket jag är starkt medveten om. Trots det kan jag inte sluta undra varför?

Inga kommentarer: