torsdag 21 oktober 2010

Nytt jobb & nytt liv...

Eller jag har kanske inte fått ett nytt liv mer fått tillbaka ett liv, allt känns så mycket bättre nu när jag jobbar igen. Jag har mer självförtroende, mer ork och jag ser saker och ting ur ett annat perspektiv igen. Inge mer känna sig värdelös. Jag ät helt klart inte skapt för att vara arbetslös, det funkar inte för mig. Jag behöver ha något att göra, något som får mig att bli motiverad och engagerad. Har jobbat på Rica i snart fem veckor, fast det känns som om jag har varit där mycket längre än så. Jag har hela tiden saker att göra, nya projekt att driva, seminarium och utbildningar att gå på. Samtidigt som det är mycket så är det inte för mycket. Jag har mycket ansvar och befogenhet men oxå en enorm frihet att lägga upp mitt arbete som jag själv vill. Hoppas att det håller i sig, men känns som om detta kan bli riktigt bra. =)

Mitt så kallade liv utanför jobbet flyter på som vanligt. Jag kämpar för att hinna med så mycket som möjligt och att träffa alla jag vill träffa. Men dagarna går i varandra och tiden räcker inte alltid till. Men jag kan ändå inte låta bli att le för just nu känns allt så himla bra, trots att jag inte riktigt hinner med allt jag vill. Skulle allt vilja påstå att jag är ganska så lycklig nu....

Inga kommentarer: