torsdag 22 oktober 2009

Hur man får allting att handla om mat....

Sitter och försöker skriva om fokusgrupper, det är en jätteintressant kvalitativ metod där man samlar en mindre grupp människor för att diskutera sina erfarenheter kring ett bestämt ämne. Bla bla bla bla bla och där somnade jag.... Fast jag får ändå erkänna att jag och Johanna redan gjort grovjobbet så nu är det egentligen bara finliret kvar. Så jag ska väl inte klaga.

När man tänker på det så kan man få in mat i i sort sett alla samtal. Det finns alltid något litet ord eller någon antydan som kan föra in samtalet på mat istället. Funkar inte det så kan man alltid göra som J.J gjorde innan. Jag satt vid datorn hon i fåtöljen vi kakelugnen, jag uttrycker mitt missnöje över att ha brutit en nagel varpå J.J frågar "Vadå paprika?"...

Hur man får in mat i alla samtalsämnen. -En kurs på 7,5 poäng.

Inga kommentarer: