söndag 25 oktober 2009

I love my life!

Vaknade med ett ryck nu på morgonen, tankarna var många och snurrade runt på högvarv. Va är klockan redan 9 på måndagmorgon? Fasiken med J.J kommer ju vid 9! Fattar inte att jag försovit mig..... Klockan kan ju inte ha ringt? Måste skynda mig upp nu! Några minuter senare inser jag att J.J inte alls kommer vilken minut som helst för klockan är inte 9 utan 8 och det är inte måndagmorgon utan söndag! :D Vilken lättnad.....

Afterwork i fredags inleddes med guinnes i Kollektivet. Därefter traskade J.J, Sambo och jag iväg till excet, efter att vi tryckt i oss mängder av mat från buffén och var en öl dök Manu &co upp. Ytterligare en öl senare togs beslutet att "mellanlanda" i Kollektivet för att där enas om vilket ställe vi skulle gå till. Efter någon timme med energiskt Singstarande döck N upp, han ville dock INTE delta i singstarandet (fegis)... Kvällen slutade med att jag J.J och N käkade nattamat i kollektivet, Pasta Carbonara à la mig. Ruskigt bra Afterwork! ;)

Kom i säng efter 3 någon gång och vaknade strax efter 6 och kunde INTE SOMNA OM! Efter några timmar när alla ÄNTLIGEN vaknat lurade jag iväg J.J till hemköp för att köpa mjölk, banan och sirap. Detta genom att lova en grym frukost med american pancaces med blåbär, banan och sirap samt te! *mmm* Förstå hur trött jag var igr eftermiddag. Hade tänk dela upp städningen och ta lite igår och lite idag... Det blev ingen städning igår, INGEN ALLS... Somnade en timme i soffan och vaknade av att Paris BFF var på TV:n... Ett mycket plågsamt uppvaknande måste jag påstå. Ytterliggare någon timme senare så dök Johanna upp och jag kunde äntligen laga maten. YEY! Det blev ungsgratinerad fläskfilé med svampstuvning, ugnsbakade potatishalvor med rosmarin, majskolvar samt smörstekt sparris och morot. *mmm* Till efterrätt styrde Sambo upp en fruktsallad med rostade nötter och honung... Efter maten mer eller mindre däckade vi i min soffa och kollade på film (Den sista mohikanen). En Väldigt bra lördag kväll... :)

Idag ska jag städa... Jippie!

Inga kommentarer: