söndag 4 oktober 2009

Kalashelg....

Underbar helg..... Började i fredags med att jag steg upp lite extra tidigt för att utöver pluggandet den dagen även hinna baka piroger, pizzabullar och tårta till 20 hungriga (mestadels) killar i 25 års åldern. Dvs minst 2 av varje per person... Vid 9 dök J.J upp och vi fortsatte med att baka/plugga fram till lunch då vi äntligen blivit klara med allt bakeri. Efter lunch och kaffe var blodsockret och humöret på topp igen och det var plugg som gällde resterande timmar. Vid 16 gav vi upp, J.J däckade i soffan och jag donade lite med mig själv och lght:en istället. Senare hade jag lovat att följa med J.J och hålla henne i handen medan hon utsatte sig själv (frivilligt) för smärta. Hemma igen blev de provsmak och middag med piroger och pizzabullar. Anna kom förbi och vi gick igenom lite vad som hänt sedan vi alla 3 träffades sist dvs. för över 4 veckor sen. Anna som numera är en hårt arbetande kvinna begav sig hemåt ganska tidigt för att hoppa i säng. Jag och J.J fortsatte dock kvällen med att dricka guinness fram tills pojkarna dök upp... Därefter blev det ännu mer guinness och dessutom utgång till både Kellys och Lilla London. Kvällen /natten avslutades med varma grillchips (skulle vart nachos) med smält ost på, salsa och vitlöskssås.. *mmm*

Efter cirka 3 timmars sömn var det dags att stiga upp och börja med att göra en choklad och en vaniljkräm till tårtan. Pojkarna kan inte ha trott att jag var riktigt frisk. J.J (som även hon spenderat natten i kollektivet) och jag gjorde sällskap med pojkarna mot stationen men vek av vid kondomeriet för att köpa saker att stoppa i kvällens fiskdamm... :D Efter en ovanligt blöt runda på stan via både kondomeriet, nordstan och hemköp kom vi hem och började med att lägga ihop tårta och baka kladdkaka... Strax efter två var kollektivet fullt av glada människor som alla såg fram emot att få höra Johan (som fyller 25 på måndag) sjunga singstar Disney, Abba och 80's iklädd vita långkalsonger, midjekort jacka, en elefantstring, orangefärgat hår, rosa naglar och sminkad i ansiktet.. Man ska komma ihåg sitt 25:års kalas... På Kvällen var det Johans 25årskalas i kållered, en fest som bestod till 80% av killar vilket för min del inte är något negativt... Det märks så tydligt när det är en fest som domineras av killar, det blir som en annan stämning och helt klart en annan ljudnivå.. :) Kvällen slutade med fuldans på Trådgårn, där jag blev helt förundrad/förskräckt över hur tjejerna på dansgolvet agerade... Vilken jäkla köttmarknad, snacka om att bjuda ut sig... Hur som helst var det en väldigt bra kväll.

Idag sitter jag mest och stirrar på min konflikthanteringsbok i hopp om att det skall uppenbara sig något vettigt jag kan skriva om... Hoppas på att en kopp kaffe kan hjälpa mig lite på traven.. :P

Inga kommentarer: